Attention Deficit Disorder

Mijn zoon, heeft ADD. Dat staat voor Attention Deficit Disorder.  Hij heeft moeite met concentratie en is snel afgeleid door verschillende prikkels.  Hij is dol op dingen tegelijk te doen; Whatsapp, Instagram, sms, snapchat, telefoon, internet, etc.  Al zappend en multi-taskend passeert hij de dag. Voor een beetje diepgang lijkt hij te ongeduldig. Hij vindt het lastig om alle informatie te verwerken en om keuzes te maken die echt belangrijk zijn.  Dan lijkt hij net te dromen,  de waan van de dag te volgen. Naar buiten toe valt het niet op dat hij iets heeft. Hij is prima in staat het te verhullen en zich anders voor te doen dan hij is.

En hij kent ook zijn mooie kanten. Als iets hem inspiratie geeft, lijkt het of alles wegvalt. Dan heeft hij een super-focus, hij gaat er helemaal in op. Hij heeft ook een prachtige creatieve geest, en weet deze op een zeer originele manier te uiten.  Veel verschillende zaken boeien hem, hij kan interesse opwekken voor veel uiteenlopende zaken. Hij kan dingen intens beleven, dan staat alles even stil. Ik kan hem soms mateloos bewonderen.

Mijn zoon en de wereld zijn soms voor mij één.  Wat bedoel ik daarmee?  Lees bovenstaande tekst nog eens en verwisselde  woordjes Mijn zoon of hij met het woordje de wereld of onze maatschappij.  Lees dan deze tekst nog eens. Geef jezelf even de tijd.

De wereld heeft een beetje ADD. En mijn zoon is een beetje van de wereld. Tijd kunnen we niet managen, wel onze aandacht.

Plaats een reactie